Voor 17 uur besteld, vandaag nog verstuurd - 100 dagen bedenktijd

Algemene vragen Fashion4Wellness


Algemene vragen



Heb je een vraag, klacht of opmerking?


Wij helpen je graag verder! Hieronder hebben wij een lijst met de meest gestelde vragen opgesteld. Staat jouw vraag niet in de lijst?

Neem contact met ons op via +31 (0) 85 - 40 16 805 of via het contactformulier:




Algemene vragen

 
Wat is een hamamdoek of fouta?


Een hamamdoek of fouta van fashion4Wellness is altijd een 100% katoenendoek met franjes (kwastjes) aan beide uiteinden. De hamamdoeken en fouta's zijn er in verschillende maten en kleuren. Bij Fashion4Wellness vind je de meest uiteenlopende hippe en trendy kleuren. De hamamdoeken komen van oorsprong uit Turkije. De hammamdoek, ook wel pestemal of fouta genoemd, werd en word in de Turkse badhuizen gebruikt. De hamamdoek droogt zeer goed door de speciale samenstelling van het katoen. Over het algemeen worden onze doeken in West-Europa gebruikt als omslagdoek, saunadoek of als handdoek. Ze zijn zeer licht en vele malen dunner dan een normale handdoek. Uitstekend om mee te nemen naar de sauna, welness centre, of voor op reis gaat.

 


Droogt een hamamdoek of fouta goed af?
 

Een hamamdoek of fouta droogt zeer goed af. Je voelt als het ware dat het water van je lichaam wordt afgezogen. Door het speciale katoen, dat lijkt op de hydrofiele katoenen luiers van vroeger, absorbeert het erg goed.

 


Kan ik een hamamdoek of fouta goed wassen?


Ja absoluut. Een hamamdoek of fouta kan je wassen op maximaal 30 graden. De doeken kunnen echter niet in de droger. Dit heeft te maken met de speciale samensteliling van het katoen. Kijk goed naar de wasvoorschriften welke op de label staan aangegeven. Let wel op dat met name de nieuwe doeken nog kleur kunnen afgeven. Daarom adviseren wij dan ook om eerst de doeken apart te wassen. Ook raden wij je aan om de doeken voor het eerste gebruik een keer te wassen, daar deze dan meer vocht opnemen.

 


Hoe kan ik een hamamdoek of fouta bestellen?


Als je de keuze hebt gemaakt, klik dan op de turqoise/groene “in mijn winkelwagen” bestelbutton. Hierna kom je op een pagina waar de door jou alle bestelde artikelen staan vermeld in een overzicht. Dit overzicht kan je vervolgens nog aanpassen. Door op de button te klikken van afrekenen kom je vanzelf in het afrekenproces. Doorloop hier wat van je wordt gevraagd en je hebt je bestelling gemaakt.

LET OP: Je dient ten aller tijde een orderbevestiging via e-mail te ontvangen. Ontvang je deze niet, neem dan contact met ons op via [email protected]

 


Hoe kan ik betalen?


Bij Fashion4Wellness kan je op verschillende wijze betalen. Je kan betalen doormiddel van een bank/giro overschrijving, een iDEAL betaling of met creditcard (Visa en Mastercard), Mistercash, Paypal, Sofort Banking en Giropay.

 


Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?


Als je voor 17.00 uur je bestelling hebt geplaatst dan versturen wij nog diezelfde dag je bestelling. Voorwaarde hierbij is wel dat de betaling bij ons binnen moet zijn. Betaal je met iDEAL, Bancomat of creditcard dan is over het algemeen de betaling direct bij ons ontvangen en versturen wij direct jouw bestelling met GLS of Postnl. In principe heb je dan de volgende dag je bestelling thuis, behalve op zondag. Omdat wij geen invloed hebben op het proces bij GLS en/of Postnl, kunnen wij je dit helaas niet garanderen.   

 


Kan ik een bestelling op een ander adres laten bezorgen?


Ja dat kan. In het afrekenproces kan je dit eenvoudig aangeven naar welk adres het verzonden dient te worden.

 


Hoeveel bedragen de verzendkosten?


Fashion4Wellness hanteert voor verzending binnen Nederland verzendkosten. Wij vragen daarvoor een kleine vergoeding van € 4,95 euro. Verzendkosten naar België en Duitsland zijn € 5,95 euro. Je ontvangt voor verzending een Track&Trace code zodat je jouw bestelling kan volgen. Woon je nog verder weg en niet binnen de Benelux dan zie je de kosten bij het afrekenen in de kassa.


Hoe kan ik een bestelling annuleren?


Een bestelling kan zonder extra kosten binnen 24 uur worden geannuleerd, tenzij wij het door jouw bestelde artikel inmiddels hebben verstuurd. Stuur ons dan een e-mail naar [email protected]. Wij annuleren dan voor jou de bestelling. Hiervan ontvang je van ons altijd een bevestiging.

 


Hoe kan ik mijn ontvangen bestelling retourneren?


Mocht je een besteld artikel om wat voor reden dan ook willen retourneren, dan kan dat.  Wij houden ons aan de wettelijk norm van 14 dagen voor retourrecht. In deze 14 dagen mag je echter alleen het bestelde product op zicht hebben en mag je het absoluut niet gebruiken. 

Wil je een artikel naar ons terug sturen laat het ons dan wel eerst even weten. Stuur een e-mail naar [email protected] en wij vertellen je daarna wat je moet doen.

 


Ik heb een kortingscode. Waar kan ik deze invoeren?


Als je een kortingscode hebt van Fashion4Wellness dan kan je deze invoeren aan het eind van de bestelprocedure.

 


Als ik een klacht hebt waar kan ik die dan indienen?


Wanneer je een klacht hebt dan willen wij dat graag van je weten. Wij zijn alleen tevreden als jij ook tevreden bent. Tevredenheid van onze klanten staat voorop. Natuurlijk kan het altijd eens voorkomen dat er iets mis gaat. Bij Fashion4Wellness willen wij dat graag weten. Als je een klacht heb, stuur deze dan naar [email protected]. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met jou op.

 


Mijn vraag staat er niet bij?


Staat je vraag er niet bij? Laat het ons dan weten. Stuur een e-mail naar [email protected] en je ontvangt van ons je gestelde vraag met antwoord retour. Of kijk een bij onze algemene voorwaarden.

Bestellen


Bestellingen


Bestellingen worden in behandeling genomen nadat de betaling bij ons binnen is. We streven ernaar om de bestellingen die vóór 17.00 uur in de middag betaald zijn nog diezelfde werkdag te verzenden. U ontvangt een e-mail dat de bestelling is ontvangen.

Alle prijzen zijn in euro, inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten tenzij het anders staat aangegeven.

 

Betalingen

Betalingen kunnen gebeuren via iDeal, Creditcard (Visa en Mastercard), Mistercash, Paypal, Sofort banking en Giropay of via giro- of bankoverschrijving. Kies één van deze opties bij 'betaalwijze'

 

iDeal

Met iDeal kunt u online betalingen verrichten in uw eigen vertrouwde betaalomgeving. Het is een betrouwbare manier om snel en eenvoudig een betaling af te handelen. Deze methode kunt u kiezen indien u via uw bank online kunt bankieren. De bestelling zal nog dezelfde dag in behandeling genomen worden omdat wij verzekerd zijn dat de betaling onderweg is.

 

Creditcard betaling via Mastercard en Visa

U kunt tevens met uw creditcard betalen. Wij accepteren Mastercard en Visa betalingen. Nadat bij ons de bevestiging is dat uw creditcardbetaling is geaccepteerd wordt uw cadeau verzonden.

 

Giro- of bankoverschrijving

Kiest u voor deze betaalmethode dan krijgt u binnen enkele seconden nadat u uw bestelling verzonden heeft, een automatische e-mail met daarin het totale over te maken bedrag en onze bankgegevens.
Houd er rekening mee dat de tijd die nodig is om een overschrijving te realiseren per bank verschilt. Wij verzenden de bestelling nadat het bedrag is bijgeschreven op onze rekening.

 

Mistercash

Komt u uit Belgie. Dan betaald u heel eenvoudig met Mistercash. Nadat u deze betaalmethode heeft geselecteerd wordt u doorverwezen naar een beveiligde omgeving en kunt u uw betaling compleet maken. Nadat bij ons de bevestiging is binnen gekomen dat de betaling is geaccepteerd, versturen wij uw bestelling.

 

Verzendingen

Alle verzendingen versturen wij via GLS of Postnl. We rekenen hiervoor een bedrag variërend van € 3,95 euro (voor bestelling onder de €50,-) tot maximaal € 11,95 per bestelling afhankelijk van het gewicht en het land van bestemming. Bij bestellingen boven de € 50,00 nemen wij de verzendkosten voor onze rekening (alleen voor verzending binnen Nederland).

Voordat u daadwerkelijk besteld, krijgt u de kosten voor verzending te zien. Pas hierna kunt u de bestelling definitief maken. U weet dus altijd vooraf wat de werkelijke verzendkosten zijn.

Na verzending ontvangt u een email met track en tracenummer en de vermelding van de site van GLS of Postnl zodat op elk gewenst moment nagegaan kan worden waar uw bestelling zich bevindt (Dit geldt niet voor verzendingen per brievenbus post).

Het verzonden pakket zal in de regel de volgende werkdag aan de ontvanger worden aangeboden.

TIP: Bent u overdag vaak niet thuis denk dan aan de mogelijkheid om het pakket bijvoorbeeld op uw werk of bij bekenden te laten afleveren. Vink dan op het bestelformulier "afwijkend afleveradres" aan en er verschijnt een nieuw scherm waarop het adres ingevuld kan worden.

Indien een bestelling defect geraakt is tijdens transport of dat u buiten uw schuld een verkeerd product ontvangt dient u dit binnen 7 dagen te melden aan [email protected]

 

Retouren

Bij koop op afstand heeft u tijdens een periode van tenminste veertien werkdagen, na ontvangst van het product - met uitzondering van bestellingen die speciaal voor u gemaakt zijn -, het recht om zonder opgaaf van reden het artikel terug te sturen. Alleen de kosten van retour sturen zijn voor u. Het is niet de bedoeling dat u het artikel in die tijd ook gebruikt heeft, het gaat dus echt om een zichttermijn. Als u iets terugstuurt dan bent u verantwoordelijk voor eventueel verlies of beschadiging. Bewaar daarom altijd verpakkingen en ga daar zorgvuldig mee om. Zorg ook voor een bewijs van versturen.

Wanneer dus de bestelde producten, - met uitzondering van bestellingen die speciaal voor u gemaakt zijn - niet aan uw verwachtingen voldoen of u heeft een verkeerd product besteld dan mag u de producten binnen 14 werkdagen in originele verpakking en ongebruikt, gefrankeerd retour sturen. Ongefrankeerde zendingen worden niet geaccepteerd.

Tevens vragen wij u bij de zending een kopie van de factuur bij te voegen, uw bank- of gironummer en de reden van retour. U bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren. Wij zullen u vervolgens het aankoopbedrag binnen 15 werkdagen terug betalen.


Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties dan kunt u ons bereiken via e-mail [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 85 - 40 16 805.

Retourrecht



Consumenten hebben het recht op herroeping bij levering van diensten resp. verkoop op afstand. Toch merken wij dat er nogal wat verwarring is over de rechten die u als consument heeft. Een aantal consumenten staan erop dat zij na gebruik van het bestelde artikel nog steeds recht hebben op hun herroepingsrecht. Helaas (voor u) werkt het niet zo. Hier de uitleg. 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product,  kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

 

Uitleg herroepingsrecht

Tijdens de bedenktijd heeft u als consument het recht om de zaak te beoordelen en te proberen zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat hij het geleverde product ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag bekijken zoals u dat in de winkel ook zou mogen. Zolang u als klant echter nog niet besloten heeft het product te houden, mag u het product alleen bekijken, echter NIET gebruiken. 

Voorbeelden

Een kledingstuk mag men passen, maar niet gaan dragen. Een wasmachine mag men bekijken, etc maar men mag er geen wasjes mee draaien. Een paar schoenen mag men passen, maar men mag er geen wandeltochten mee houden. 

Dit betekent dat u een artikel mag bekijken net als in de winkel. U mag het echter NIET gebruiken!


Gebruik maken van uw herroepingsrecht 

Wilt u gebruik maken van uw herroepingsrecht dan doet u dat door terugzending van het product binnen de bedenktijd (14 dagen). Wij zullen binnen 15 dagen na ontvangst van het product het volledige aankoopbedrag aan u retourneren. De verzendkosten voor het retour sturen zijn voor uw rekening.

 

Product en verpakking zoveel mogelijk in oorspronkelijke staat

Indien u een product koopt en u bent er niet zeker van dat u het product wilt houden dan raden wij u aan voorzichtig om te springen met het product en de verpakking. Indien u namelijk WEL gebruik maakt van uw herroepingsrecht dient u als consument het product en de verpakking zo veel als redelijkerwijs mogelijk is het product en de verpakking in de oorspronkelijke staat bij ons aan te leveren. 


Klantenservice

Bij Fashion4Wellness draait alles om tevreden klanten. Mocht u echter toch vragen hebben over het herroepingsrecht dan kunt uw vraag richten aan onze klantenservice.

Verzendkosten

 
Bekijk hieronder de verzendkosten voor jouw land.

- België 4,95 euro
- Nederland 3,95 euro
- Duitsland 4,95 euro
- Oostenrijk 7,25 euro

Staat jou land niet in de lijst, neem dan gerust contact met ons op.







Fashion4Wellness.com - Hamamdoeken en fouta's

The new way to relax!